Akbank Müşterilerinin Ekonomik Menfaatlerini Korumalıdır

Akbank Müşterilerinin Ekonomik Menfaatlerini Korumalıdır

7 Temmuz 2021 Kapalı Yazar: tuder

06.07.2021 tarihinde başlayan ve devam eden Akbank ana bilgisayarındaki teknik sorunlar nedeniyle bizlere ulaşan tüketiciler, işlemlerini süresinde yapamadıkları gerekçesiyle, maddi zarara uğramaktan endişe etmektedir. Ayrıca, müşteri bilgilerine ilişkin güvenlik sorunundan endişe etmektedirler.

Banka tarafından, “Ekstre ödemesi 06.07.2021 tarihinde olan kredi kartları müşterilerimizin son ödeme tarihi bankamız tarafından bir gün ötelenmiştir. Kredi vadesi veya taksit tarihi 06.07.2021 olan ticari krediler ve tüketici kredileri için o gün faiz işletilmeyecektir/işleyen faiz geri ödenecektir. Müşterilerimize ekstre, kredi ve taksit ödemeleriyle ilgili herhangi bir gecikme faizi yansıtılmayacaktır. Müşterilerimizin ekstre ötelemeleri, kredi vadesi ve taksit ödemeleriyle ilgili ek bir işlem yapmasına gerek bulunmamaktadır. Gelişmelere paralel olarak ilave önlemler alınacaktır.” Şeklinde açıklama yapılmıştır.

Bu kapsamda;

-Müşterilerinin ve kamuoyunun sürekli bilgilendirilerek, gelişmeler konusunda şeffaf olunması,

-Müşteri bilgilerine ilişkin bir güvenlik sorunu yaşanıp yaşanmadığı konusunda kamuoyu kaygılarının giderilmesi,

-Müşterilerinin bankalarına yapacakları ödemeler dışında, otomatik ödeme talimatı verilmek suretiyle diğer kurumlara yapacakları ödemelerde ortaya çıkabilecek gecikmelerden yansıyabilecek gecikme faizi vb ek maliyetlerin banka tarafından üstlenilmesi,

Yerinde olacaktır.

Ülkemizin köklü bankalarından Akbank’ın söz konusu teknik sorunu biran önce gidermesini ümit etmekteyiz. Kamuoyunun ve yetkililerin dikkat ve değerlendirmesine sunuyoruz. Saygılarımızla.07.07.2021

Levent KÜÇÜK

Genel Başkan

Tüketiciler Derneği (TÜDER)

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]