BU UYGULAMAYA ACİLEN SON VERİLMELİDİR!

5 Aralık 2025 Kapalı Yazar: Levent Küçük

BU UYGULAMAYA ACİLEN SON VERİLMELİDİR!

Taahhütlü veya belirli süreli internet ve cep telefonu aboneliği bulunan tüketiciler, aboneliklerinin sona ermesine 2–3 ay kala, firmaların müşteri hizmetleri tarafından telefonla aranmaya başlanmaktadır.

Aramaların gerekçesi genellikle şu şekilde ifade edilmektedir:

“Aboneliğiniz şu tarihte sona eriyor. O tarihte fiyatlar çok artacak. Şimdi aboneliğinizi yenilerseniz avantajlı fiyatlardan yararlanabilirsiniz.”

Ancak “avantajlı fiyat” olarak sunulan teklifler, çoğu zaman mevcut aylık ücretlerden daha yüksek bedeller içermektedir.

Bu noktada tüketici, müşteri temsilcisine; mevcut paketinin bitmesine hâlâ 2–3 ay olduğunu, aboneliğini bugün yenilemesi hâlinde mevcut paketinin yanıp yanmayacağını sormakta, “Evet, yanar.” cevabını almaktadır.

Bunun üzerine tüketici; “Beni aboneliğimin bitmesine bir hafta kala arayın” ya da “Şimdi yenileyelim ancak yeni tarife mevcut paketim bittikten sonra geçerli olsun” şeklinde makul bir talepte bulunmaktadır. Buna karşılık firmalar, “O tarihte fiyatlar artacaktır, bugün yenilersek tarife hemen geçerli olur; ileri tarihli başlatma yapamayız.” şeklinde yanıt vermektedir.

Böylece, “fiyatlar artacak” gerekçesiyle tüketici üzerinde baskı oluşturulmakta; aboneliğin sona ermesine hâlen 2–3 ay olmasına rağmen, tüketiciler yeni tarifeye geçirilerek fiilen erken fiyat artışı uygulanmaktadır.

Aboneliğin bitimine aylar kala başlayan, çoğu zaman alt taşeron firmalar aracılığıyla yapılan bu yoğun telefon aramaları ise, konunun bir başka boyutunu oluşturmakta ve taciz boyutuna varan rahatsızlıklara neden olmaktadır.

Tüketicilerimizin hem maddi hem de manevi mağduriyetlerine yol açan bu uygulamaya acilen son verilmelidir.

Tüketiciler, mevcut abonelik paketlerini sözleşme süreleri sonuna kadar kesintisiz şekilde kullanabilmelidir. Aboneliğin bitimine 2–3 ay kala müşteri hizmetleri tarafından başlatılan telefon aramalarına izin verilmemelidir.

Ayrıca internet ve cep telefonu aboneliklerinde, kullanılmayan konuşma dakikaları, internet kotaları ve SMS haklarının sonraki aylara devredilmesi sağlanmalıdır.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu başta olmak üzere tüm yetkililerin dikkatine önemle sunarız.

Saygılarımızla,

Levent KÜÇÜK

Genel Başkan

Tüketiciler Derneği (TÜDER)

Levent Küçük
Latest posts by Levent Küçük (see all)
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]