Tüder - Tüketiciler Derneği

2013 Yılı Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerinin Bağlayıcı Olacağı Parasal Sınırlar Yeniden Belirlendi


25 Aralık 2012 | 56 Yorum

İl ve İlçe Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri’ndeki parasal sınırlar yüzde 2.57’ lik bir artış oranıyla yeniden belirlendi.

  • 01.01.2013 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere tüketici sorunları hakem heyetlerinin kararlarının bağlayıcı olacağına ilişkin üst veya tüketici mahkemelerinde delil olacağına ilişkin alt parasal sınır 1.191,52 TL,
  • Büyükşehir statüsünde bulunan illerde faaliyet gösteren il hakem heyetlerinin uyuşmazlıklara bakmakla görevli ve yetkili olmalarına ilişkin alt parasal sınır 3.110,58 TL olarak tespit edilmiştir.

Buna göre, şikayete konu tutar 1.191,52 TL’den küçük ise tüketiciler şikayetlerini İlçe Hakem Heyetleri’ne yapmalıdır. Bu tutarın altındaki şikayetler için verilen kararlar mahkeme ilamı hükmünde olup icra aracılığıyla tahsili mümkündür.

Bu tutarın üstünde ve 3.110,58 TL’ye kadar olan şikâyetlerde, hakem heyetlerine başvurulur ancak bu kararlar Tüketici Mahkemelerinde delil niteliği taşıyacaktır.

Tüketici hakem heyetlerinin karar verebilecekleri üst parasal sınır 3.110,58 TL olup, bu tutarın üzerindeki şikayetlerde Bilim, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüklerinde bulunan İl Hakem Heyetleri’ne başvuru yapılmalıdır.



Yorumlar (56)

Geri izleme yolu | Yorum RSS Beslemesi

  1. Serdar diyor ki:

    Kocaeli Valiğinde bulunan il hakem heyetinden alınmış kararım var şikayet konusu aracımın bedeli 83.000 tl kararda şikayetim ayıplı mal sıtatüsünde ve sıfırıyla deyişim kararı alındı benim şimdi izlemem gereken yol nedir

    • Aydın Ağaoğlu diyor ki:

      Satıcı bu karara uymayacaktır. Çünkü İl Hakem Heyeti kararlarının bağlayıcılığı bulunmamaktadır. En yakın adliyedeki Tüketici Mahkemesi’ne dilekçe ile başvurup, TSHH kararının onanmasını, yani değişim kararı verilmesini talep etmeli, dosyaya delil olarak da Kocaeli İl Tüketici Sorunları Hakem Heyeti kararını eklemelisiniz.

  2. SEDA diyor ki:

    merhabalar ben kocaelide bi mağzadan koltuk takımı aldım koltuğun fiyatı 3.300tl koltukları aldığım tariih 25.04.2013 bu koltuklar alındıktan 1 ay sonra kumaşları potluk ve sarkıklık yaptı aldığım firmayı aradım ve bana koltukları eve getiren nakliyecileri gönderdiler o gelen kişiler tabiki bişey yapmadılar koltuklara bakıp gittiler hemen hemen her gün gibi arayıp bu koltukları ne yapıcaklarını soruyorum bana dedikleri koltukları yapan yeri bulamıyolarmış biz size 5 dakika sonra dönücez deyip aramıyolar bile ben bunlarınereye şikayet edicem bide koltukların taksitini hemen kapattım borcumda yok aldığım yere bana ne yapmam gerektiği konusunda yardımcı olursanız sevinirim

    • Aydın Ağaoğlu diyor ki:

      Seda hanım, telefon ve e-posta bilginizi bildirebilirseniz kapsamlı bilgi paylaşabiliriz. Aydın Ağaoğlu
      Tüketiciler Derneği
      Genel Başkanı
      0546 250 06 12
      0552 211 06 12
      0532 211 06 12

  3. mehmet diyor ki:

    merhaba benim bi sorum olacak internetten almış olduğum 100 tl değerindeki ayakkabıyı iade ettim we ödemesi yapılmadı bende belgelerle il tüketici kurulu hakem heyetine başwurdum karak benim lehime çıktı şimdi izlemem gereken yol nedir ?

  4. saniye diyor ki:

    merhaba.2012 eylül ayında vandaki bir mağazadan 1 köşe takımı 2 berjer anlaşmasıyla satın aldık ve 2950 tl kredi kartından taksitlendirdik.koltuk geldi fakat berjer tek geldi.getiren kişi mağazaya gidip kontrol edeceğini söyledi.gitti aradı evet 2 koltukmuş.isterseniz nasılsa yeni bir koltuk sparişi vereceğim başka model sipariş edelim dedi.bizde bütçemizin kısıtlı olduğunu fazla fark ödeyemeyeceğimiz söyledik ve berjer başı ortalamaa 30-40 tl fark olacağı söylendi 2 tanede yastık sipariş ettik.berjer ocak ayında geldi.yastıklar içinse haziran sonunda beni aradılar ben de yastıkları istemediğimi uzun zaman olduğunu söyledim.200 tl civarında borcunuz var dediler bende olamaz ama gelince bakarız dedim.eylülde aradılar yine.mağazaya gitmemize rağmen muhattaplarımızı bulamadık.geçen haftaysa beni aradılar ve 580 tl bir borcumuzun kaldığını ödememizi söylediler.bizde durumu kabul etmedik.böyle olacağını bilseydik almazdık zaten.fakat bildiğim kadarıyla ellerinde ne bir imza var,ne bir senet var.bir hak iddia edebilirler mi? yardımcı olursanız sevinirim.

    • hüseyin diyor ki:

      size kendi kafalarına GÖRE BORC ÇIKARDIKLARINI IDDA EDIYORSUNUZ BU BORCLA ILGILI BIR SENET YADA RESMİ EVRAKLARI YOKSA HİÇ BİŞEY YAPAMAZLAR

    • Aydın diyor ki:

      Edemezler, etseler de sonuç alamazlar. TÜDER’i arayıp, ücretsiz hukuki destek alabilirsiniz.

  5. hasan diyor ki:

    1300 lik refinansman ücretine itirazım ilçe hakem heyeti tarafından adıma olumlu sonuçlandı. Sonuç yazısıyla birlikte ilamsız icra takibi başlattım, bankanın avukatı 7gün içerisinde icra takibime itiraz edip durdurmuş gerekçeside, ” hakem hyeti kararı dayanağında ilamsız takip yapılması ve kararın tutar itibarı itibarıyla bağlayıcı olmaması nedeniyle takibe geçilemiyeceği….” yazarak takibi durdurmuş. Benim değerli bilgilerinizden öğrenmek istediğim;

    1) Şuan her şeyden vaz geçsem karşı tarafın avukatlık ücretini ödemem gerekiyormu?
    2) Davayı devam ettirme kararım var tüketici mahkemesine başvurmam ne şekilde olacak ve hangi yazılar olması lazım?
    3) Avukat tutmamı önerirmisiniz, yada ben tek başıma bu haksız gasp edilen yeni doğmuş çocuğumun rızkını bunlardan geri alabilirmiyim?

    yardımcı olursanız çok çok minnettar olurum…

    • Aydın Ağaoğlu diyor ki:

      Edemezler, etseler de sonuç alamazlar. TÜDER’i arayıp, ücretsiz hukuki destek alabilirsiniz.

  6. yusuf diyor ki:

    teknosa dan 2400 tl ye led tv aldım, alırken ekeran koruma oldugunu tahüt ettiler, belli bir zaman sonra ufak çocuk küçük plastik bir cisim attı ekran kırıldı bende konuyu kaymakamlık tüketici hakem heyetine taşıdım. ücretsiz onarım çıkardılar. kararı teknosaya götürdüm evrakların fotokopilerini aldilar 10 gündür dönüş yapılmadı ne yapmalıyım. Yardımcı olursanız sevinirim.

    • ÇAKIR diyor ki:

      Hocam normal şartlar altında ilk çıktığı günden beri led yada lcd ekranlarda bu tür sorunlar bariz oluşuyor. Yalnız bu ekran koruma muhabbetini biraz sanki ürünü size satmak için kullanmışlar gibi.Ayrıca siz bunu nasıl beyan ettiniz de onarım çıktı onu da anlamış değilim.Yani yazılı bir bilgi anlamında diyorum.Ki lcd ve led tv lerin ekranları onarım sırasında cihazdan daha pahalıya geliyor.Hiç vakıf oldunuzmu bilmiyorum ama içerisinde 2 kartlı,3kartlı,4 kartlı cihazlar bunlar. Yani ekran dışında kimisinde 2 kart kimisinde 4 kart ile tv oluşturulmuş.Hali ile en pahalı parça ekran.Ve ilk kez ekran koruma işini sizden duyarak şaşırdım. Ayrıca şu da bi gerçek ki eğer evraklar fotokopiler alındı ise mecburen değişim yapılacaktır. 45 günlük opsiyonel süreleri mevcut.

    • Aydın Ağaoğlu diyor ki:

      Onarımın tutarı 1.191,52 liranın üzerinde ise heyet kararı uygulanmayabilir. Çünkü heyet kararlarının yaptırım gücü bu meblağa kadardır. Bunun altında ise adliyedeki icra müdürlüğüne başvurabilirsiniz. Ayrıca Tüketici Mahkemesinde dava açmanız gerekebilir.

  7. Elif diyor ki:

    29 kasımda general mobile marka cep telefonu aldım.. Faturalar kesildikten sonra satın aldığım yerdeki yetkili sim kartı taktı ve kartı okumadığını gördük.. fatura kesildiği için değişim yapamayacağını garantiye değişim için yollanması gerektiğini söyledi kabul ettim yollandı. Fakat telefonum hala gelmedi, ve ne zaman geleceğine dair telpa’dan bir bilgi de alamıyorum.. Ücretimi geri almayı talep edebilir miyim? ne yapmam gerekli?

    • Aydın Ağaoğlu diyor ki:

      Bedel iadesi veya yenisini talep etme hakkınız var. Tercih size aittir. Sorun çözülmezse bizimle irtibat kurmanızı öneriyoruz.

  8. ceren yavuz diyor ki:

    gayrimenkul satış sözleşmesi ile satın aldığım dairemin doğalgaz hat parasının satıcı tarafından ödeneceği imza altına alınmıştır. fakat satıcı bu parayı ödemediği için ben ödemek zorunda kaldım. elimde sözleşme ve makbuz mevcut toplamı 395 tl olan bir miktar. hakem heyetine başvuracağım. bunlar yeterli olur mu

  9. isimsiz diyor ki:

    tüketici hakları ile hakkımı aradım ve yapılan sözleşmenin iptaline verilen taksitin 12 ayı 999.50 tl nin geri verilmesine ve sözleşmenin iptaline diye karar verilmiştir diye bize gelen bildiride yazıyordu onunla evkura gittik evkur bizim kağıdımızı alıp genel merkeze faks çekti yani bu nasıl birşeydir evkurada zaten kararın aynısının gittiği yazıyor fakat evkur bizim karar kağıdımızı faks çekiyor 15 gün sonra diyor bu doğrumu yoksa karar kağıdı ile evkura gidip sözleşmeyi iptal edebilirmiyiz

  10. Aydın Ağaoğlu diyor ki:

    Yeterlidir. Sorun çözülmezse bizimle irtibat kurmanızı öneriyoruz.

  11. VEYSEL ŞAHAN diyor ki:

    bankadan 65000 tl lik kredi kullandım.1200 tl kullanım ücreti kesildi.20 sonra kredimi kapattım ve hakem heyetine 1200 tl için başvurdum, tüketici lehine sonuç geldi.paranın tüketiciye iadesi isteniyor.bu limit 1.191,52 TL nin üzerinde.hakem heyeti kararları bağlayıcı olur mu?icra müdürlüğüne gideyim mi?banka tüketici mahkemesine itiraz eder mi.Teşekkür ederim

  12. Aydın Ağaoğlu diyor ki:

    Karar 2013 yılı içinde alındıysa, kararı icraya koyamazsınız. En yakın Tüketici Mahkemesi’ne dava açmanız ve bu kararı da delil olarak dava dosyasına eklemeniz gerekmektedir.

  13. mehmet diyor ki:

    il hakem heyetine 3200 tl lik başvurumda lehime karar verildi.İl hakem heyetinin kararı bağlayıcı değil dendi bana bu kurumdan doğrumudur?

    • Yaşar diyor ki:

      Bu durum icin sitemizde yer alan guncel haberi okuyabilirsiniz.

      “Tebliğe göre; 2014 yılında değeri 1.272,19 TL altında bulunan uyuşmazlıklarda tüketici sorunları hakem heyetlerine başvuru zorunlu olup, heyetin vereceği karar tarafları bağlar. Bu kararlar İcra ve İflas Kanununun ilamların yerine getirilmesi hakkındaki hükümlerine göre yerine getirilir. Taraflar bu kararlara karşı onbeş gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirler. Aksine mahkeme kararı olmadıkça, itiraz kararın infazını durdurmaz. Bu tutarın üstünde olan, 3.321,17 TL’sine kadar çekişmelerde de ilçe hakem heyetlerine başvurulabilir, ancak bu kararların yaptırım gücü olmadığından, sorun giderilmediği takdirde Tüketici Mahkemelerinde yeniden dava açılması gerekmektedir. 1.272,19 lirayla, 3.321,17 lira arasındaki meblağa dair TSHH kararı açılacak davada sadece delil niteliği taşıyabilecektir.”

  14. mehmet diyor ki:

    yaşar bey yalnız ben il hakem heyetine 2013 te basvuru yaptım ve o zaman 3.110,59 tl idi ve benım basvuru param param bunun üstünde idi.bu değiştırmez mi?gerçi karar 2014 te çıktı.farkeder mi acaba?

    • Yaşar diyor ki:

      Tahmimin sizin basvuru yaptığınız dönem için belirlenmiş şartlar ne ise onlar geçerlidir.

      • Aydın Ağaoğlu diyor ki:

        İlçelerde bulunan TSHH’ler 1.272 liranın üzerindeki ihtilaflara da bakabiliyorlar.2013 yılında ilçe TSHH’lerin 1.191,52 ile 3.110,58 lira arasındaki çekişmeleri değerlendirmeleri mümkün olmasına karşılık, bağlayıcılığı olmuyordu.

  15. mehmet diyor ki:

    o zaman il hakem heyetinin karaRI bağlayıcı olur mu?

    • Engin Başaran diyor ki:

      Mehmet Bey, siz İl Hakem Heyeti’ne başvurmuşsunuz.İl Hakem Heyeti başvuru ALT SINIRI belirttiğiniz rakamdır.Dolayısıyla bu rakamın üzerindeki tüm şikayetler İl Hakem Heyetine yapılabilir. Ayrıca İl Hakem Heyeti kararları zaten BAĞLAYICI değildir.

  16. Berna diyor ki:

    Merhabalar ben bir marketin elektronik bölümünden cep telefonu aldım telefon 2 gün sonra herhangi bir işlem yapamadan kilitlendi.Aldığım yere değişim için götürdüm kabul etmeyip servise yolladılar.Servis ana kartın hasar gördüğünü söyleyip 850 tl karşılığında yapabileceklerini söylediler ve geri gönderdiler.Daha yeni aldığım bir ürüne zaten yeterince para vermişim ve kullanamadım bile duyunca şok oldum sizce ne yapmalıyım yardımcı olursanız sevinirim.

  17. mehmet diyor ki:

    Il hakem heyetine aralık 2013 te başvuru yaptım ve 3253 tl dosya masrafı vb.beni haklı buldular.banka savunma yapmadı. Acaba bu kararla parami alabilirsiniz. Yani bağlayıcılığı var mı. 2013 yılı için bu rakam parasal limitler e uyuyor du.yoksa bağlayıcılığı yok mu.mahkemeye mi gitmem gerek.ve de icra başlasam alabilir miyim? Tsk ederim

    • Aydın diyor ki:

      Kararın bağlayıcılığı bulunmamaktadır. Size en yakın Tüketici Mahkemesinde dava açarak, kararı da delil olarak dava dosyanıza koyabilirsiniz.

  18. Sinan Gürer diyor ki:

    Merhabalar ben Teknosadan nokia n9 çep telefonu aldım aldığım zamanki fiyatı 1.499 tl idi neyse telefon bozuk çıktı ve 5 kez tamire gitti değişim dedi servis bize swap tabirli yani onarım görmüş cihazı sıfır diye verdiler bende sinirlenip şişli kaymakamlığı tüketici haklarına başvurdum tam 8 ay gibi bir süre telefon serviste kaldı 8 ay gibi bir sürede mahkeme sonuçlandı ve kazandım Nokia firmasına 30 gün ulaşmaya çalıştım ses yok sonra kalkıp yerlerine gittim bana 1 hafta içinde haber vereceklerini söylediler 1 hafta geçti haber yok yine araya araya ulaştım mail yolu ile bana verdikleri cevap tüketici hakem heyetinin verdiği karar onları bağlamıyormuş çünki üst limiti aşıyormuş bir üst mahkemeye başvurmamı söylediler yani tüketici mahkemesine neyse benim eşim hamileydi çok sancılı geçiyordu dava açacaktım çocuk falan oldu şimdi üst mahkemeye dava açsam veya açma şansım varmı daha 6 ay olmadı 2013 sonlarına doğru tüketici hakem heyeti bendan tarafa karar verdi. yani kısacası sorum elimdeki davayı kazandığım evrak ile şimdi gidip dava açma şansım varmı?

  19. emreakbyk diyor ki:

    Merhaba. Ben bir check up hizmeti verdiğini söyleyen bilişim tek diye bir firmadan arandım. 299 tl karşılığında bana 1 check up ve 200 tl konuşma verdiler. 200 tl konuşmayı 2. Bir check up hizmetine çevirdi daha sonra. Bugün elime mesafeli satış sözleşmesi ulaştı. Imzalamadan kargo görevlisine verip gönderdim. Arayıp iade istediğimde sadece 99 tlnin iade edilebileceğini 200 tlnin konuşmanın iade edilemeyeceğini söyledi. Iade için ayrıca faks ve eposta gönderdim. Bütün bunları Valilik thhhne bir dilekçe ile götürdüm. Görevli lehime sonuç çıkacağını düşündüğünü söyledi. Merak ettiğim il merkezinde oturuyorum dilekçeyi Valilik thhh diye yazdım şimdi bu il hh mi yoksa merkez ilçe hh mi yani bağlayıcılığı nedir?

  20. Aydın diyor ki:

    Kararın bağlayıcılığı bulunmamaktadır. Size en yakın Tüketici Mahkemesinde dava açarak, kararı da delil olarak dava dosyanıza koyabilirsiniz.

  21. mikail diyor ki:

    1300 tl ücret iadesi çıktı tüketici hakları hakem heyetinden fakat nokia sınır 1272 olduğu için ödeme yapmıyor ve bozuk telefonu tekrar bana gönderdi ne yapmam gerekir ?

  22. habibe diyor ki:

    merhaba almış olduğum bilg garanti süresi iiçinde defalarca servise gitti sorunu gideremediler satın aldığım firma ben satarım gerisi beni ilgilendirmez dedi… tüm bu gel gitlerin sonucunda tüketici haklarına başvurdum ve sonuç elime geldi… tüteticiye paranın iadesi şeklinde bu sonuç ile 1 ay sonra firmaya gittim bana yine bizden çıktı servisle halldeceksniz dedi… ben bu yazıyıda kararıda tanımam dedi..

    gerçekten ben bu işten yoruldum ama bu kadar emet ve uğraştan sonra vaegeçmekte istemiyorum.. lütfen bana izleyeceğim yol hakkında yardımcı olunuz… ne yapmam gerekiyor:(((((((((((((

    saygılar;

  23. Ersel Biçen diyor ki:

    ben 2013 yılı nisan ayında Castello Consep ten aldığım köşe takımında sorunlar giderilmeyince seyhan ilçe tüketici hakem heyetine başvurdum.Oradan benin lehime karar çıktı ve 1500 TL.NİN BANA İADESİNE karar verilmiş.15 gün beklemem gerekiyor,ben şimdi hangi yolu izlemeleiyim,15 gün sonra bu kararla mağazayamı gitmeliyim.Mağaza ödemeyi yapmazsa ne yapmalıyım cevaplarsanız sevinirim

  24. ümit diyor ki:

    bir firmadan koltuk takımı ve sehpasını aldım ürün bazı parçaları defolu geldi.servis bu sorunları orjinali gibi gidereceğini söyledi.3 ay içerisinde 3 kez tamire gidildi.boyanan kısımlarda renk farklılıkları vardı kumaşınada zarar vermişlerdi.en son servisten gelen koltuğun boyanan kısımları farklı renkte idi.servis ürünlerin tamamının götürülerek hepsini tekrar boyanacağını söyledi kabul etmedim.ürünleri yapmak yerine iyice bozmuşlardı.boyanan yerlerde akma ve pütürlenmeler vardı.sehpamı satıcı bayii teslim etmedi dava açarsan sehpayı unut diyor.ürünü alırken kardeşimin kredi kartını kullandım.fatura onun adına kesildi kullanıcı ben olduğum için 3 adet servis fişide benim adıma yazıldı.ürünlerin tamamını götürmeden sorunlu ürünleri tamir etmeyiz diyorlar böyle bir hakları varmı.ürünleri gönderirsem 4 kez tamir görülmüş olacak.değişim hakkım olmuşmuyormu.tüketici mahkemesine kardeşimmi yoksa benimmi dava açmam gerekir.

  25. efkan diyor ki:

    Aydın Bey;
    Siirt teki bir bankadan çektiğim kredi ile ilgili yalovadaki tshh ne başvurabilir miyim?
    Teşekkürler

  26. murat diyor ki:

    merhabalar
    teknosa dan 1 adet samsung cep telefonu aldım 899 tl degerınde daha sonra e maıl ının klonlandıgını ogrendım tuketıcı hakem heyetı basvurdum ve karar benım lehıme cıkdı evrak da parasal degerı tuketıcıye ıadesıne kabulu cıkdı ve teknosa ya gıttım bızım elımıze kaymakamlıkdan boyle bır yazı gelmedıgını soyledıler kaymakamlıgı aradıgımda ıkı tarafada aynı zamanda gonderıldıgını soyleyıp benı icra mudurlugune yonlendırdıler bu konuda magazadan haber beklemelımıyım yoksa en kısa zamanda konu ıle ılgılı ıcra mudurlugunu dava acmalımıyım tesekkurler yardımlarınız ıcın

  27. sema ercan diyor ki:

    06 /07/2014 te kızım ankara bakanlıkta active english dil kursuna seviye tespit sınavına tabi tutularak kaydı yapildi ertesi gūn derse girdiginde bütün seviyelerin tek sınıfta ders verildigini gorünce dersten çıkıp memnun kalmadıgını belirterek kaydını silmelerini talep etti senedin iadesi için bi dilekçe yazdırip bize bu dilekcenin incelenecegi ve daha sonra bize doneceklerni belirttiler ve ayni gun 280tl karşılıgında bize senedimizin iade edilecegini belirttiler almadigimiz bi hizmet karşılıgînda 280 tl yi odemek istemedigimizi belittik fakat senedimizi vermiyorlar kursun böyle bir hakkı varmi bugun tüketici haklarna dilekce verdim lehimize bir karar cıkarmı ve ne kadar sürede çıkar artı senedimiz halen onlarda daha odeme yapmadik başım daha buyuk bir belaya girermi bilgilendirirseniz sevinirim

  28. Hüseyin diyor ki:

    2 ay once lg 42lb670v ledtv aldim ekranda dikey cizgiler cikti ve bulutlanma gibi ozellikle maclarda bariz belli olan kirli ekran oluyodu servisi aradim goturduler temizledik dediler cizgiler gitmis fakat kirli ekranin led tvler yapar bu normaldir dediler.bu beni rahatsiz ediyo tuketici mahkemesine basvursam lehime bi karar cikarmi bu kirli ekran problemi normal sayiliyo dedi servis kafam karisti.bi sorun ya vardir ya yoktur.ki ben bunu orda farketsem zaten almazdim.ne yapmaliyim.

  29. serkan sarı diyor ki:

    Telefonumu kendi kendine kapanma sorunu nedeniyle 4 kere servise gönderdim.Sorunun hala devam etmesi üzerine ücret iadesi talebiyle tüketici hakem heyetine başvurdum.Kararı beklerken telefonumun düşmesi üzerine dış ekranı kırıldı.Ekranın kırılmış olması lehime sonuçlanan kararı nasıl etkiler?

  30. Aydın Ağaoğlu diyor ki:

    Sayın Serkan Sarı, telefonun ekran kırılmadan önceki ederi ile kırıldıktan sonraki ederi arasındaki fiyat farkının sizden alınması gerekmektedir. Ancak siz Hakem Heyeti Kararını bekleyin ve karar çıktıktan sonra bizimle tekrar temas kurun lütfen.

  31. Turgay Meral diyor ki:

    Merhabalar benim çeşitli bankalardan kullandığım tüketici kredileri var müracaat edeceğim birim konusunda bunların toplamınamı bakmam gerekiyor yoksa tek tek her kredinin tutar sınırınamı? Birde kredi çektiğim bankalara iadeli taahhütlü dilekçe gönderdim 2 bankadan red cevabı geldi. 3 bankadan ise herhangi bir cevap gelmedi dilekçelerimi göndereli 1 ay oldu. Nasıl bir yok izlemem gerekiyor. Teşekkürler

    • Aydın Ağaoğlu diyor ki:

      Her kredi için ayrı başvuru yapılmalıdır. Cevap gelmeyen bankalar da dava edebilir, meblağ hatırlamıyorsanız takribi ve tahmini bir tutar yazabilirsiniz. Banka Hakem Heyeti’ne cevap verip, gerçek rakamı bildirebilir.

  32. senemmmm diyor ki:

    merhaba biz 2 ay önce yataştan bir koltuk aldı bir tanesi oturduğumuzda gıcırdıyordu biz servisi aradık gelen servis tamir edelim dedi bizde sıfır koltuğu tamir ettirmeyiz yenisi gelsin dedik zor zahmet götürüp yenisini getirdiler yeni gelen koltuk daha bir hafta olmadan süngeri çöktü resmen göçük duruyor biz bu takımdan memnun değiliz 1- biz koltuk takımını iade etmek istiyoruz bu mümkün mü
    buu mümkün değil ise 2-çöken koltuğun yerine yenisi gelir mi ve son olarak 3- nereye ve kime başvururuz bana yardımcı olursanız çok ama çok sevinirim şimdiden teşekkür ederim.

    • Aydın Ağaoğlu diyor ki:

      28 Mayıs’ta yürürlüğe giren 6502 sayılı Tüketici Kanunu’na göre satın almadan vazgeçerek, tercihinize göre, bedel iadesi veya yenisini talep etme hakkınız doğmuştur. 2 bin liraya kadar ikametinizin bulunduğu yer kaymakamlığındaki Tüketici Hakem Heyeti, 2 ile 3 bin lira arasında İl Tüketici hakem heyeti yetkilidir.

  33. metin diyor ki:

    merhaba ben kredi kartımdan 9 taksitle toplam 2300 tl. bedelle Siemens firmasından ürün satın aldım. Daha sonra bu ürünü almaktan vazgeçtim firma paramı iade etmeyince il tüketici hakem heyetine müracaat ettim ve karar ”satışın iptal edilmesine ve varsa tüketiciye ait kıymetli evraklar ile söz konusu satış işlemi nedeni ile yapılan ödemelerin iadesine” karar verilmiştir. Bu kararı firmaya faksladım ancak kararı tanımadıklarını belirttiler…Bugün firmaya tebligatın 16.günü karara itiraz etmediklerinden karar kesinleşti…Ben bugün kredi kartımdan kesilen 4 taksit tutarı olan 1000 tl için ilamlı icra başlattım…icra müdürlüğü geri kalan 5 taksit tutarı olan 1300 tl. için bir şey yapamayacaklarını söylediler…Şaştım kaldım şimdi ne yapmam gerekiyor…Bankayı aradım banka biz bu talimatı karşı firmanın yazılı talebi olmadan iptal edemeyiz diyorlar, firma ise beni halen mağdur ediyor bu kalan 5 taksitlik tutarı nasıl tahsil etmem gerekiyor veya kredi kartımdan her ay kesilen talimatın iptalini nasıl yapabilirim acil cevap yazarsanız çok memnun olurum iyi çalışmalar

    • Aydın Ağaoğlu diyor ki:

      Kartınızı iptal ettirin, onlar düşünsünler. Şayet bedeli bankadan peşin tahsil etmişlerse kalan bedel için de icra takibi yapın.

  34. Bünyamin YAVUZ diyor ki:

    2003 yılında banka kredi kartı verdi aidat alınmayacağını söyledi gerçekten de almadılar 2009 yılında başka bir ile taşındım bir işlem yaptırmak için bankaya gittiğimde “hesabınızı buraya taşıyalım buradan hesap açalım” dediler bende kredi kartımdan üyelik ücreti hiç alınmıyor buraya taşırsak alınacaksa hiç dokunmayalım dedim ancak görevli “hayır kartınız aynen devam aidat ücret alınmayacak” dedi tam güvence verdi ancak benden iki almışlar 3. yıl tespit ettim 3.yıldakini iptal ettiler geçmişi iptal edemeyiz dediler. 6 ay kadar önce Tüketici hakem heyetine başvurdum lehimde karar verildi ancak banka karşı dava açtı, iki ayrı üyelik ücreti 65TL. Banka görevlileri ile görüştüm dava formalite açılıyor siz kazanırsınız denildi.
    1-Mahkemeye ilk etapta ne sunayım.
    2-65TL alacağım derken olurya dava kaybedilirse ne kadar masraf öderim. Böyle bir masraf riskine girmeden bu aşamada anlaşma yolu olurmu (parayı almaktan vazgeçiyorum gibi yani)
    3-Yardımcı olursanız sevinirim.

    • Aydın Ağaoğlu diyor ki:

      Anlaşma yolunu karşı tarafla görüşerek öğrenebilirsiniz. Mahkemeye yukarıda yazdığınız gibi gerçekleri anlatan kısa bir savunma yazısı hazırlayıp, en sonuna da “Davanın reddedilmesini talep ediyorum.

  35. ferit diyor ki:

    Merhaba,
    Şubat 2014 notebookumu aldım. Aldıktan bir süre sonra Windows (ciddiyim)hiçbir şey yapmadan çöktü ve laptop açılmaz oldu. Ben HDD de sorun olduğunu düşündüm ve servise gönderdim. Servis, HDD yi kontrol etmeden sadece Windows’u yükleyip laptopu geri yolladı (60tl ücret ödedim). Laptop kullanırken çok kasma yapmaya devam ediyordu yine. Ama bu defa birkaç ay sonra başka bir sorunla karşılaştım. Ekranda ölü piksel olmuştu. Servisi aradım gönderin dediler yolladım. Ama servis bunun ölü piksel olmadığını mürekkep yayılması olduğunu söyledi ve 180 tl ücret istedi. Ama ben önceden ekran görüntüsünün resmini çektiğimden onlara gönderdim ve bu defa tamam deyip kabul ettiler ve ekranı değiştirdiler. Laptop geldi ve yine HDD de yavaşlamalar arttı. Bir program ile badsector taraması yapıldı 12480 tane badsector çıktı. Yolladım HDD değişti.
    Laptop geldiği gün açtığımda ekranda çizgiler vardı hatta bununla ilgili bir konu bile açtım. Yine yolladım ekran kartıyla anakart arasında temassızlık varmış giderildi diye yolladılar. Kargo laptopu getirdi kutudan çıkardım ve laptop açıktı ve ekranda yine aynı çizgiler vardı. Şimdi yine gönderdim değişim istedim ama 4 tane parça değişmeden değişim yapamıyorlarmış.
    Ben toplamda 5 defa servise yolladım ancak bunlardan bir tanesi kullanıcı hatası olarak işlem gördü. bu durumda 4. defa yollamış oluyorum. Henüz daha gelmedğinden 4. nün servis fişi yok ancak servis kaydı mevcut. bu durumda ne yapmam gerekiyor.

    • Aydın Ağaoğlu diyor ki:

      Servis kaydının çıktısını ve cihazı teslim alırken servis fişini alın. Satın aldığınız firmaya yazılı başvuruda bulunup, Tüketici Kanunu gereğince bedel iadesi talep edin. Şayet olumsuz cevap alırsanız, firmanın cevabıyla ikamet ettiğiniz ilçe kaymakamlığında bulunan Tüketici Hakem Heyetine hiçbir ücret ödemeden başvurabilirsiniz.
      Heyet, dosyadaki belgeleri inceleyecek ve gerek görürse bilirkişi incelemesi yaptırarak durumu değerlendirecek ve bir karar verecektir.
      Değeri 2 bin liraya kadar olan ihtilaflarda İlçe Tüketici Hakem Heyeti, 2 ile 3 bin lira arasındaki ihtilaflarda ise İl Tüketici Hakem Heyeti’ne başvuru zorunludur.
      Manevi tazminat talebiniz de söz konusuysa direk en yakın Tüketici Mahkemesi’nde dava açmanız gerekmektedir. Tüketici Mahkemesi bulunmayan yerlerde Asliye Hukuk Mahkemeleri Tüketici Mahkemesi sıfatıyla görev yaparlar.
      Tüketici Hakem Heyetinin kararları, İcra ve İflâs Kanununun ilamların yerine getirilmesi hakkındaki hükümlerine göre yerine getirilir.
      Taraflar, Tüketici Hakem Heyetinin kararlarına karşı tebliğ tarihinden itibaren on beş gün içinde tüketici hakem heyetinin bulunduğu yerdeki tüketici mahkemesine itiraz edebilir. İtiraz, Tüketici Hakem Heyeti kararının icrasını durdurmaz. Ancak talep edilmesi şartıyla hâkim, Tüketici Hakem Heyeti kararının icrasını tedbir yoluyla durdurabilir.
      Tüketici Hakem Heyetlerine başvurular ücretsiz olup, ilçelerde kaymakamlıklarda, illerde ise Gümrük Ticaret İl Müdürlüklerindedir.

Yorum yazın

%d blogcu bunu beğendi: